Bücher versandkostenfrei*100 Tage RückgaberechtAbholung in der Wunschfiliale
10% Rabatt10 auf Tonieboxen, Figuren & Zubehör mit dem Gutscheincode: TONIE10
Jetzt einlösen
mehr erfahren
product
cover

Recounting Deviance

Forms and Practices of Presenting Divergent Behaviour in the Late Middle Ages and Early Modern Period

270 Lesepunkte
eBook pdf
eBook pdf
26,99 €inkl. Mwst.
Sofort lieferbar (Download)
Empfehlen
The articles present forms and practices of divergent behaviour in different types of source material in the Late Middle Ages and Early Modern Period.

How do historical sources narrate or recount deviance? Is there a relationship between the manner in which divergent behaviour is recounted and the type of source in which this behaviour is presented?

The articles present examples of the recounting of deviance by using, amongst others, sources such as chronicles, travel accounts and court records from 15th century England, 15th/16th century Germany, 17th century Spain, 17th/18th century Venice and 17th/18th century Italy and France. It can be asserted that different types of narrative patterns to recount deviance occur intermingled in the cases discussed.

Produktdetails

Erscheinungsdatum
31. Mai 2016
Sprache
englisch
Seitenanzahl
208
Dateigröße
1,04 MB
Reihe
Mainzer Historische Kulturwissenschaften, 34
Herausgegeben von
Jörg Rogge
Verlag/Hersteller
Kopierschutz
mit Wasserzeichen versehen
Family Sharing
Ja
Produktart
EBOOK
Dateiformat
PDF
ISBN
9783839435885

Pressestimmen

»Die hier versammelten Beiträge bieten sehr unterschiedliche Fälle von vermeintlichem oder real abweichendem Verhalten auf der Grundlage chronikaler Belege, die von den einzelnen Autoren kritisch diskutiert werden. « Albrecht Classen, www. sehepunkte. de, 17/9 /(2017)

Besprochen in:Erdélyi Múzeum, 1 (2017), Andrea FeherComitatus, 48 (2017), Maia FarrarSpeculum, 94/2 (2019), Thomas V. Cohen

Bewertungen

0 Bewertungen

Es wurden noch keine Bewertungen abgegeben. Schreiben Sie die erste Bewertung zu "Recounting Deviance" und helfen Sie damit anderen bei der Kaufentscheidung.